HUBUNGI KAMI:

UMNO Bahagian Kuala Kedah
Tingkat 3, Bangunan UMNO, Jalan Sultan Badlishah, 05000 Alor Setar, Kedah Darul Aman
Telefon: +604-7301710 Faks: +604-7301699
E-mail:
kualakedah.umno@gmail.com
ketua.penerangan.ubkk@gmail.com

Sunday, December 14, 2008

Pemuda PAS Alor Pial Masuk UMNO


Pada 13/12/2008 , satu sejarah yang cukup manis bagi UMNO Bahagian Kuala Kedah telah berlaku di kawasan tandop dekat Alor Gunung.

Lebih 100 orang yang kebanyakannya orang kuat PEMUDA Pas Alor Pial tersebut telah beralih arah kepada UMNO. Mereka ini kebanyakannya penyokong kuat PAS sejak daripada kecil lagi dan menurut ramai pemerhati dalam kalangan UMNO , kawasan tersebut merupakan kubu kuat PAS dan di situlah terletaknya Markas PAS Alor Pial - yang terbesar bagi DUN Anak Bukit.
Ketua mereka (En Zakir) dan tuan rumah (En Bukhary) dalam ucapan mereka telah menerangkan kepada pimpinan UMNO mengapa mereka memilih untuk keluar daripada PAS. Antara intipati ucapan tersebut ialah
  • Kebanyakan daripada mereka merupakan ahli PAS sejak lahir lagi
  • Telah banyak berkorban untuk PAS terutama waktu pilihan raya dan sebelum mendapat kuasa
  • Kebanyakan daripada mereka merupakan golongan muda yang telah bertungkus lumus demi menjamin kejayaan PAS.
  • Berkata PAS telah mempergunakan mereka selama ini - menjadikan mereka seperti daun kari ('karapole') hanya untuk mewangikan masakan semata-mata iaitu untuk mencapai hasrat mereka untuk mendapat kuasa.
  • Kini apabila telah berkuasa, segala pengorbanan pemuda dan warga kawasan ini telah dilupakan. mereka ditidak lagi dipedulikan dan dibiarkan tanpa bantuan.
  • Segala pemohonan mereka untuk mendapat bantuan langsung tidak mendapat perhatian baik adun mahupun semua ahli jawatankuasa tertinggi PAS
  • Pemimipin tertinggi PAS negeri yang telah menjadi leka untuk berbakti kepada masyarakat. selalu tidak ada dalam kawasan , sering keluar negara walau pun dalam tempoh masa yang singkat memerintah
  • Memberikan pelbagai alasan untuk mengutip cukai dan sebagainya padahal ini tidak pernah dilakukan semasa UMNO memerintah

Ketua Bahagian UMNO Kuala Kedah, Dato Latt Shariman dalam ucapan balasnya berasa cukup terharu dan berterima kasih di atas kemasukan mereka semua ke dalam UMNO.
Hasrat beliau untuk melihat orang Melayu kembali bersatu bersama UMNO demi memartabatkan bangsa Melayu telah mula menampakkan hasil awalnya. Adalah diharapkan lebih banyak orang Melayu di kawasan itu akan mula sedar pembohongan PAS selama ini.
Sepanjang beliau di Parlimen bersama-sama Dato' Najib, tidak pernah PAS membangkitkan isu yang relevan kepada bangsa Melayu. Mereka sentiasa seperti dicucuk hidung oleh PKR dan tidak berani bersuara kerana takutkan DAP. Mereka juga lebih gemar bercakap pasal penubuhan ladang babi daripada memperjuangkan peningkatan ekonomi orang Melayu.

Di majlis yang sama, Dato' Latt telah menerima borang permohonan menyertai UMNO daripada ketua kumpulan tersebut. Beliau juga berjanji untuk cuba membantu menyelesaikan masalah yang dihadapi oleh penduduk setempat yang telah dianaktirikan oleh pimpinan PAS sebelum ini.


Kepada semua ahli baru itu diucapkan

SELAMAT DATANG DAN SELAMAT BERJUANG DALAM UMNO.