HUBUNGI KAMI:

UMNO Bahagian Kuala Kedah
Tingkat 3, Bangunan UMNO, Jalan Sultan Badlishah, 05000 Alor Setar, Kedah Darul Aman
Telefon: +604-7301710 Faks: +604-7301699
E-mail:
kualakedah.umno@gmail.com
ketua.penerangan.ubkk@gmail.com

Tuesday, December 16, 2008

Laporan Majlis Bersama Penduduk Kubang Rotan

Keratan akhbar SINAR 14/12/2008 dan 15/12/2008
Majlis tersebut telah berlangsung pada 12/12/2008. Bahagian diwakili oleh Tuan Haji Abdul Muthalib Harun, Naib Ketua Bahagian UMNO Kuala Kedah.

Berikut adalah laporan program yang diterima daripada Puan Zuraini Kamal (AJK Bahagian merangkap Penyelaras UMNO Cawangan Kubang Rotan).
Program bermula pada jam 3.00 petang.Ramai penduduk kampung yang mengambil kesempatan untuk memeriksa tahap kesihatan masing-masing dan ianya dikendalikan oleh Unit Kesihatan Mergong. Syarikat Eyemaster Optometris yang prihatin telah membuka kaunter pemeriksaan mata dan khidmat nasihat secara percuma.
Kanak-kanak yang hadir telah dihiburkan oleh persembahan silap mata oleh badut. Bukan sahaja kanak-kanak seronok malah orang dewasa turut terhibur.
Seramai 25 orang kanak-kanak yang berumur 6 tahun telah mencuba bakat menyertai Pertandingan Mewarnai Bendera UMNO.

Bagi mengisi kekosongan sementara menanti ketibaan tetamu jemputan khas, Y.Bhg. Dato’ Radzi Sheikh Ahmad dan Y.Bhg Dato Seri Setia Diraja Dato Seri Syed Razak, para hadirin telah dihiburkan oleh 2 orang penyanyi cilik yang sangat berbakat iaitu adik Mohd Rozaidi (Pemenang tempat ke-3 - Pertandingan Bintang Kecil TV9) dan adik Zuriana Iman (Johan Bintang Kecil 2008 Peringkat Negeri Perlis). Kedua-duanya telah berjaya mencuri perhatian tetamu yang hadir dengan dendangan lagu-lagu Melayu.


Kemuncak acara adalah pertandingan tarik tali antara ahli cawangan dalam penyelaras Kubang Rotan kategori Lelaki dan Wanita. dan akhir sekali ialah upacara penyampaian cermin mata percuma kepada 20 orang penerima yang terpilih bagi Program SIHAT MATA 2008 yang telah dilancarkan pada bulan Mac 2008.

Y.Bhg. Dato Radzi dan Y.Bhg. Dato Syed Razak turut menyampaikan hadiah dan sumbangan kepada 25 orang Pelajar UPSR dari Sek Keb Dato Shaari. Seramai 4 orang pelajar berjaya mendapat keputusan 5A, 15 orang mendapat 4A 1 B dan 5 orang mendapat 3A 2B.
Majlis bersurai dengan jamuan minum petang pada jam 6.30petang

(Laporan ini telah disediakan oleh Puan Zuraini Kamal)