HUBUNGI KAMI:

UMNO Bahagian Kuala Kedah
Tingkat 3, Bangunan UMNO, Jalan Sultan Badlishah, 05000 Alor Setar, Kedah Darul Aman
Telefon: +604-7301710 Faks: +604-7301699
E-mail:
kualakedah.umno@gmail.com
ketua.penerangan.ubkk@gmail.com

Monday, December 29, 2008

Artikel Tulisan Pemuda UMNO dalam Berita Harian 29/12/08

Biro Penerangan telah dimaklumkan mengenai satu artikel yang ditulis oleh salah seorang ahli Pemuda UMNO Bahagian Kuala Kedah. Ia boleh dibaca di alamat ini http://www.bharian.com.my/Current_News/BH/Monday/Surat/20081228230346/Article/index_html
atau di bawah :
Tahniah....

Pas ketepi prinsip perjuangan

PERNYATAAN bahawa hudud bukanlah keutamaan oleh Ketua Dewan ulama Pas, Datuk Mohamad Daud jelas membuktikan Pas bukanlah sebuah parti Islam yang sebenar-benarnya. Pas sanggup mengetepikan prinsip perjuangannya, iaitu Islam semata-mata untuk memastikan mereka akan terus diberikan peluang oleh DAP untuk berkongsi pemerintahan, hatta sebagai boneka sekalipun. Pada Pilihan Raya Ke-12 yang lalu, Pas sanggup menggadaikan prinsip perjuangan yang sudah lama dilaungkan oleh mereka semata-mata untuk menjaga hati DAP agar DAP menerima Pas sebagai sebahagian daripada Pakatan Rakyat.
Dalam beberapa pilihan raya umum yang lalu, Pas mendendangkan Islam adalah asas kepada perjuangan mereka tetapi ketika pilihan raya umum Mac lalu, Pas menyanyikan lagu baru berirama 'Negara Berkebajikan' demi memenuhi halwa telinga DAP. Kini dalam usaha Pas untuk memenangi pilihan raya kecil kerusi Parlimen Kuala Terengganu, Pas cuba mengaburi minda orang Melayu dengan menyanyikan semula lagu berunsurkan keIslaman. Hukum hudud dan qisas kedengaran kembali di merata ceruk Kuala Terengganu. Malangnya sekutu Pas dalam Pakatan Rakyat, DAP tidak menyetujui hasrat Pas. Parti Keadilan Rakyat (PKR) pula berbelah- bahagi untuk menyatakan pendirian mereka terhadap isu hukum hudud dan qisas dendangan Pas.
Pakatan Rakyat bergoncang seketika sehingga memaksa Ketua Dewan Ulama Pas membuat kenyataan 'Hudud bukanlah keutamaan' yang dilihat sebagai cubaan untuk mengendurkan suasana tegang itu. Pas mungkin akan mendapat kembali sokongan DAP. Pemimpin Pas mungkin terus selamat menganggotai 'kabinet Pakatan Rakyat', tetapi malang sekali lagi prinsip perjuangan Islam Pas terpaksa dikorbankan.
NORHISYAM MOHAMAD, Pemuda Umno, Kuala Kedah.