HUBUNGI KAMI:

UMNO Bahagian Kuala Kedah
Tingkat 3, Bangunan UMNO, Jalan Sultan Badlishah, 05000 Alor Setar, Kedah Darul Aman
Telefon: +604-7301710 Faks: +604-7301699
E-mail:
kualakedah.umno@gmail.com
ketua.penerangan.ubkk@gmail.com

Saturday, January 24, 2009

Program Kesihatan & Ceramah HIV 24/1/09

UMNO Bahagian Kuala Kedah mengucapkan ribuan terima kasih kepada semua yang sudi hadir ke Program Kesihatan & Ceramah HIV / AIDS yang telah berlangsung pada hari ini. Lebih 300 orang termasuk kanak-kanak telah bersama-sama memeriahkan majlis tersebut.
  • Ia dimulakan dengan peraduan mewarna yang melibatkan kanak-kanak TABIKA KEMAS daripada Telok Layang, Batas Paip dan Taman Bersatu I dan II.

  • Pemeriksaan Kesihatan mendapat sambutan hangat oleh semua tetamu yang hadir. Ia telah dijalankan dengan kerjasama Kedah Medical Centre & Persatuan Perancang Keluarga Negeri Kedah. Pemeriksaan PAP Smear juga dijalankan – semuanya percuma.

  • Biro Bantuan Guaman Negeri Kedah juga hadir memberi penerangan mengenai perkhidmatan mereka

  • Pameran HIV/ AIDS dan dadah – mendapat kerjasama daripada Jabatan Kesihatan Daerah Kota Setar, Persatuan Perancang Keluarga dan Agensi Anti Dadah Kebangsaan Daerah Kota Setar.

  • Dr Annuar Husainy daripada Pusat Rawatan Mahsuri yang juga merupakan Timbalan Presiden Persatuan Perancang Keluarga Negeri Kedah telah sudi memberi ceramah mengenai HIV/AIDS dan ia mendapat sambutan yang cukup menggalakkan. Maklum balas yang diterima banyak memuji ceramah kerana ia cukup informatif.

Acara perasmian penutup telah bermula bacaan doa oleh Tuan Haji Yusuf Bakar, Ketua UMNO Cawangan Batas Paip dan diikuti oleh ucapan aluan oleh Penyelia Kanan KEMAS Parlimen Kuala Kedah merangkap Ahli Jawatankuasa UMNO Bahagian Kuala Kedah, Encik Harisfadzillah Hussain. Perasmian Penutup kemudiannya telah disempurnakan oleh Yang Berbahagia Ketua Bahagian, Dato Latt Shariman sendiri.


Antara Ahli Jawatankuasa UMNO Bahagian Kuala Kedah yang turut hadir termasuk Timbalan Ketua Bahagian , Yang Berbahagia Dato’ Jamil , Ketua Wanita , Puan Noor Hasita, Ketua Pemuda , Encik Shafiqurrahman , Yang Berbahagia Dato' Hajah Rokiah , Encik Che Dan, Tuan Haji Zul Ahmad Tarmizi, dan Encik Shahron Nizan Mohd Zain. Ramai lagi ahli jawatankuasa Wanita , Pemuda dan Puteri , serta Ketua UMNO Cawangan Batas Paip (Tuan Haji Yusuf), Kampung Hujung Telok Kechai (En Zailani) dan Pekan Telok Kechai (Paksu Shaari) turut bersama-sama di majlis tersebut.


Terima Kasih di atas Kerjasama dan Sokongan Anda Semua