HUBUNGI KAMI:

UMNO Bahagian Kuala Kedah
Tingkat 3, Bangunan UMNO, Jalan Sultan Badlishah, 05000 Alor Setar, Kedah Darul Aman
Telefon: +604-7301710 Faks: +604-7301699
E-mail:
kualakedah.umno@gmail.com
ketua.penerangan.ubkk@gmail.com

Saturday, January 17, 2009

Barisan Nasional Tewas di Kuala Terengganu

Keputusan rasmi Pilihanraya P36 Kuala Terengganu
Calon PAS : 32883
Calon BN : 30252
Calon Bebas : 193
PAS Menang Majoriti : 2631

Nampaknya trend yang sama dengan Pilihanraya ke 12 masih berterusan di Kuala Terengganu. Walaupun ramai orang BN dari serata tempat turun membantu, namun kita masih tewas. Kenapa dan mengapa?
Mungkin kita semua boleh mengambil mengambil iktibar daripada apa yang berlaku di Kuala Terengganu. Muhasabah diri kembali. Kita nyata masih belum berjaya mengubah persepsi masyarakat kepada BN walaupun lebih 9 bulan telah berlalu. Juga kita gagal untuk mendapat sokongan bangsa lain.
Pengundi muda masih tidak tertarik kepada UMNO & BN. Corak kempen melalui pelbagai media utama nampaknya masih gagal meyakinkan pengundi. Begitu juga bermacam tawaran projek dan pembangunan.
Apabila semua pemimpin-pemimpin kita yang turun di Kuala Terengganu kembali ke Kuala Kedah, mungkin kita boleh membuat analisa tentang apa yang boleh dipelajari daripada kegagalan ini . Yang baik kita jadikan teladan dan yang tidak baik boleh dijadikan sempadan.
Kita masih ada masa untuk berubah. Namun hakikatnya perubahan perlu dilakukan segera. Bersatu kita teguh. Bercerai kita roboh.