HUBUNGI KAMI:

UMNO Bahagian Kuala Kedah
Tingkat 3, Bangunan UMNO, Jalan Sultan Badlishah, 05000 Alor Setar, Kedah Darul Aman
Telefon: +604-7301710 Faks: +604-7301699
E-mail:
kualakedah.umno@gmail.com
ketua.penerangan.ubkk@gmail.com

Saturday, January 10, 2009

Program Bagi Membantah Kekejaman Israel & Mendoakan Keselamatan Umat Islam di Bumi Palestin




Seluruh warga UMNO Bahagian Kuala Kedah berasa cukup sedih dan terharu di atas apa yang sedang berlaku di bumi Palestin sekarang ini. Saban hari bedilan demi bedilan dari tentera Israel membunuh ratusan rakyat Palestin tanpa sebarang belas kasihan. Wanita dan kanak-kanak turut menjadi mangsa kerakusan dan keangkuhan Israel yang terus bermaharajalela .
Apa yang telah terjadi ini menjadi satu pengajaran kepada kita semua umat Islam di muka bumi ini. Walaupun dunia Islam luas, mempunyai berbilion penganut dan kaya raya dengan minyak dan sebagainya, namun kita masih tidak dapat berbuat apa-apa bagi menentang rejim Zionis itu.
Banyak negara Islam terus membisu seribu bahasa, tidak mahu bersuara atau hanya menunggu orang lain memperjuangkan nasib rakyat Palestin.
Kebanyakan negara di bumi Arab takut kepada kekuasaan Amerika yang menjadi sekutu kuat kepada Israel. Mereka tidak mahu menjadi seperti Afghanistan dan Iraq yang hancur kerana menentang Amerika. Mereka lebih rela membiarkan saudara seagama menderita kerana takut kehilangan harta dan kekuasaan.
Walaupun kita negara yang kecil, namun pemimpin kita lebih lantang bersuara untuk menentang kezaliman Israel. Kita berani mendesak Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu untuk berbuat sesuatu. Kita mengajak negara-negara Islam untuk bersatu. Kita mendesak untuk memboikot produk Amerika dan mengurangkan penggunaan mata wang Amerika. Walaupun ini mungkin nampak kecil namun ia lebih baik dari mendakap tangan dan melihat sahaja kekejaman terus berlaku.
Bagi membantu rakyat Palestin, UMNO Bahagian Kuala Kedah bersedia untuk melakukan sesuatu untuk meringankan beban dan mendoakan kesejahteraan serta keselamatan mereka. Oleh itu satu program khas telah diatur dan akan dilaksanakan seperti yang tertera di bawah
Program Sembahyang Jumaat Berserta Qunut Nazilah & Bacaan Yasin di Masjid Putera (Baru) Kuala Kedah
Tarikh
16 Januari 2009 (Jumaat) – bermula jam 1 tengah hari – 3 petang
Aturcara
1. Sembahyang Jumaat dan Bacaan Qunut Nazilah ; serta Bacaan Yasin diketuai oleh Tuan Syeikh Roslan Bin Abdul Halim (Imam Besar Masjid Zahir, Alor Star, Kedah)
2. Demonstrasi secara aman menentang kezaliman Israel di bumi Palestin

Program ini akan diketuai oleh Ketua UMNO Bahagian Kuala Kedah, Dato’ Latt Shariman dan akan disertai oleh semua ahli jawatankuasa , ketua cawangan dan semua ahli UMNO Bahagian Kuala Kedah. Semua umat Islam dijemput hadir bagi menyatakan sokongan. Semoga usaha kita diberkati dan semoga doa kita dimakbulkan Allah.